HUN | ENG

hírek

"BLOGSPOT.COM" /2013. augusztus

Partnereink, programjaink után érdeklődők számára a tartalmasabb tájékoztatás érdekében a jövőben híreinket, szakmai tájékoztatóinkat blog oldalunkon tesszük közzé:

Tréningekkel kapcsolatosan: outdoor-csapatepites.blogspot.hu

Tűzönjárás programmal kapcsolatosan: tűzönjárás.blogspot.hu

A jövőben az olyan kiemelt programjainkró, mint amilyen a tűzönjárás csak a blogjainkon keresztül adunk teljes részletességgel tájékoztatást, így érdemes lehet feliratkozni.

"A tutaj" - egy sikeres menekülés története/2013. április

A cég meghatározó vezetői egy óriási tengerjáró fedélzetén készültek beutazni a világot. Éppen a Tisza-tónál jártak, amikor hajójuk egy kis szigeten zátonyra futott. Ez idáig egy abszurd történet. De innentől már nem az… a szigeten rekedt vezetőknek saját erejükből kell kimászniuk a slamasztikából. Külső segítségre nem számíthatnak. A csapatnak először át kellett kelnie egy mocsaras területen, majd egy szakadék felett vezet az útjuk a sziget másik oldalára, ahol a nagy vizet egy tutaj megépítésével szelték át.

Az izgalmas keretbe foglat program sok értékes tapasztalással és tanulsággal jár. Játék közben vizsgálhatjuk vezetői stílusunkat, szerepünket, probléma megoldó képességünket.

Program időkerete: 4 óra, ideális létszám: 6-24 fő.

A programnak a Tisza Balenum Hotel adott otthont. Köszönjük!

Vizhez kötődő további programjaink kenuzás, sárkányhajózás, hajóépítés.

Az őszi napforduló alkalmával rendezett nyílt tüzönjárás látványában is felülmúlta a korábbiakat.

Résztvevők mondták:

„Nagyon felemelő volt az egész, az hogy mindenki szurkolt a másiknak, hogy sikerüljön neki átmenni. Ilyen összetartást még életemben nem éltem át! Azóta mintha kicseréltek volna! A tűzönjárás üzenete szerintem az, hogy ha nagyon koncentrálsz valamire amit el is szeretnél érni, az sikerülni fog. Éppen ezért a munkám során is nagyobb koncentrációt tudok majd megvalósítani mint eddig, és ki tudom"szerintem" zárni a hátráltató dolgokat.” - Mária

„Nem ismerek lehetetlent. Hiszek abban, hogy sokat erősödtem a programnak köszönhetően, és ezt a kollégáim, barátaim is meg fogják érezni. Az eddigi mindennapos feladatok, kihívások eltörpülnek a mellett, amit mi csütörtök este véghezvittünk közösen! Jóval erősebbnek érzem magam, és ezáltal rugalmasabban fogom venni az akadályokat, feladatokat, az emberi kapcsolatokat.” - Péter

További résztvevői visszajelzések: tüzönjárás - résztvevők mondták

Tűzönjárás programjainkról: H-Line tűzönjárás

Soha ennyi hajó még nem szállt vízre egyszerre / 2012-09-15

A legutóbbi saját készítésű regatta versenynek a Hotel Balneum adott otthont. A Tisza-tó ideális helyszínnek bizonyult, hiszen egyszerre egy időben 8 hajó versenyzett - nyílt vizen!

A 12 hajó megépítésének mintegy 80 fő látott neki. A szorgos kezeknek köszönhetően a hajók a start időpontjára egytől egyig elkészültek.

A parton a vízreszállás nem ment könnyen. Egyszerre 8 hajó, 16 evezős tolongott a parton, és izgatottan várták, hogy felsorakozhassanak a rajtvonalnál.

És "eldördült a rajtpiszoly". A gyorsasági versenyt rögtön a maratoni táv követte. A hajósok addig eveztek, amíg hajójuk bírta. És a hajók jól teljesítettek, de lévén hogy papírból készültek, lassan csak kezdtek megroskadni a terhelés alatt. A verseny itt már drámai fordulatot vett. A hajók és hajósok kitartóan a legvégsőkig küzdöttek. A csapattársak a partról szakadatlanul buzdították a mind reménytelenebb állapotba került hajókat, amik a legváltozatosabb módon süllyedtek el. De nem mindegyik!

Reméljük, hogy a programról készült kisfilmmel sokak számára szereztünk ismét derűs perceket.

Az "én" határait feszegettük stilusosan a Bátor Táborban / 2012-09-06

Megszokott tréningkörülmények között kezdődött a kaland. Hagyományos módon körben ültünk a teremben, "méricskéltem" a csoportot, akik nem kevesebbre vállalkoztak, mint hogy pár óra felkészítést követően átsétálnak a 600-800 fokos parázsszőnyegen. Addig viszont hosszú út vezetett.

Íjak feszültek, korongra lőttek, gyakorolták az összpontosítást, koncentrálást, hogy célt érjenek, majd a nyílvesszőket mint első komoly leküzdendő akadályt a torkuknak szegeztem. És törtek a vesszők, közben egyre inkább nőtt az önmaguk képességébe vetett hit. Megtették, amiről pár perce még azt hitték lehetetlen ....Ezzel el is értem azt, amit a "parázson járással" célul tűztem ki. Átléptük személyes határainkat. És maga a parázson járás már mindezt csak megkoronázta. A résztvevők kicsit hitetlenkedve még, de többször oda-vissza sétáltak, fel-alá járkáltak a szönyegen.

A programról készült fekete fehér fotók reményeim szerint jól tükrözik azt a hangulatot, amit ez a több európai országból érkezett résztvevők kis csapata megélt.

Tűzönjárás programjainkról: H-Line tűzönjárás

Várgesztesen építettünk hajókat! / 2012-05-12

Várgesztesen ragyogó napsütésben 70 fő részvételével építettünk hajókat. Az igazán vidám hangulatot az is fokozta, hogy a csapatok az öt standard hajó mellett öt "free-style"-t is megépíthettek, szabadon engedve fantáziájukat. A hajók az állékonyságot tekintve messze felülmúlták a várakozásokat. 40 kör az úszómedencében nem kis teljesítmény! A csapatok szabad formátumú hajói is jól bírták egy darabig. A hajók süllyedés ellen vívott drámai küzdelem áthatotta az éppen hajóban ülő evezősöket. Reméljük, hogy a programról készült kisfilmmel sokak számára szereztünk derűs perceket.

"Erdei kalandozás”

Navigációs kalandtúra c. programunk fejlesztése / 2012-05-10

Napjainkra elmondható, hogy tájékozódási képességünk egyre romlik. GPS nélkül az autósok elveszettnek érzik magukat, a megszokottól eltérő forgalmas helyeken rosszul, vagy nehezen tájékozódnak, szorongás, és stressz keríti hatalmába az idegen városrészben bolyongót. Az egyre bonyolultabb rendszerek átlátása is egyre nagyobb nehézségekkel járnak. A tájékozódás, egyre nagyobb kihívást jelent. Ennek egyik oka, hogy elveszítjük természettel, környezetünkkel való közvetlen kapcsolatainkat, és ezzel együtt a velünk születettet természetes tájékozódási képességeinket.

A kalandtúra alatt az erdő, a hegyek olyan eszközzé válnak, amelyek alkalmasak természetes képességünk újbóli megtapasztalására, érzékeink újbóli használatbavételére. Ehhez viszont az kell, hogy ne vegyük kezünkbe a GPS-t! A természetbe való navigációs készség áttételes kapcsolatban áll munkahelyünk egyre bonyolultabbá váló rendszerében való navigálási képességünk javításában is, ezért ez a program messze túlmutat egy egyszerű erdei kirándulásnál.

A navigációs kalandtúra sokféle módon kerülhet megrendezésre. Amitől a miénk eltér mások programjaitól, hogy a csapatok egymással csak annyiban versenyeznek, hogy a "nagy" közös cél eléréséhez melyik csapat milyen mértékbe járul hozzá. Az eredményhez való hozzájárulás eltérő mértékű, amely megkülönböztetés ugyan felállít egy rangsort, de a legkisebb eredményt elérő csapat teljesítménye is javít az összeredményen, így az ő erőfeszítésük is hasznosul, így ebben a játékban senki nem érzi magát vesztesnek!

"Országúti száguldás" c. programunk fejlesztése / 2012-04-20

Az "Országúti száguldás" c. programunkat ügyfelünk kérésének megfelelően továbbfejlesztettük. Az autó fő részegységeit előre méretre szabjuk, az illesztési pontokon elkészítjük a furatokat, így a program során a helyszínen az autók összeállítása egyszerűbbé válik. Az összeszerelést egy prototípus makett alapján már könnyebben el lehet végezni. Az autók egyedi karakterét főleg a dekoráció adja. Az összeszerelés során több lehetőség kínálkozik az elemek egymástól eltérő illesztésére, így továbbra is lehetőség kínálkozik egyedi konstrukciós megoldásokra.

A „Navigare necesse est” tréning ismét nagy sikert aratott / 2012-04-11

Ugyan a nyár még várat magára, de ebben a kellemes tavaszi időben és a fedett úszómedencének köszönhetően ez a vizes program ideális körülmények között került megrendezésre. A hajóépítés és verseny kiváló alkalom, hogy a megszokottól eltérő helyzetekben tegyük próbára csapata kreativitását, együttműködését, hiszen a hajók elkészítése igazi csapatmunka eredménye. A hajó, a hajózás mint metafora a tréning sokrétű feldolgozását teszi lehetővé. Hogy mit bírnak ki ezek a saját készítésű hajók? A film végén erre is fény derül.